Od października Gorzów już bez tramwajów

10:01

24 sierpnia 2017

Iwona Krawczyk

(Visited 7 442 times, 1 visits today)

Prawdopodobnie w październiku zostanie zawieszona ostatnia kursująca jeszcze w Gorzowie linia tramwajowa numer 2. Przez około dwóch lat, na czas przebudowy torowiska na Kostrzyńskiej i na Walczaka oraz budowy deptaka na Sikorskiego, Gorzów będzie musiał radzić sobie bez komunikacji tramwajowej- podaje magistrat.  W zamian będziemy mieli autobusowa komunikację zastępczą na  liniach T-1 (Wieprzyce – Silwana) i  T-2 (Zakład Energetyczny ul. Sikorskiego – osiedle Piaski) oraz T-4  (Wieprzyce – Osiedle Staszica) .
Autobusy T1 (w relacji Silwana – Staszica) będą kursowały  ulicami: Walczaka – Pomorska – Warszawska – Plac Staromiejski – Jagiełły – Wybickiego – Łokietka – Estkowskiego – Al. Konstytucji 3 Maja – Marcinkowskiego – Os. Staszica –  co 10 minut w dni robocze i co 12 minut w soboty, niedziele i święta.

Na przystanku AWF  będzie możliwość przesiadki na linię T-2 w kierunku al. 11-go Listopada. Natomiast na ul. Marcinkowskiego będzie możliwość przesiadki do autobusów jadących do Wieprzyc.
Autobus T-2 (w relacji Piaski – 11-go Listopada) pojadą ul. Kazimierza Wielkiego – Mieszka I – Borowskiego – Kosynierów Gdyńskich – Estkowskiego – Sikorskiego – Al. 11-go Listopada – z częstotliwością co 10 minut w dni robocze i co 12 minut w soboty, niedziele i święta,

Autobusy T-4  (w relacji Wieprzyce – Osiedle Staszica) pojadą ul. Warzywną – Dobrą – Szczecińską – Myśliborską – Marcinkowskiego  – z częstotliwością co 20 minut w szczycie i co 30 minut po szczycie w dni robocze i co 30 minut w soboty, niedziele i święta.

Na ul. Myśliborskiej (przystanek Rondo Myśliborskie) będzie możliwość przesiadki do autobusów linii T-1 oraz autobusów obsługujących inne rejony miasta (Zawarcie, Zakanale, Górczyn, Janice).

MZK od dawna przygotowywał się do tych zmian i kupował lub dzierżawił kolejne autobusy.

Na tzw. plan transportowy miasto i MZK mają dofinansowanie w wysokości ok. 37,5 mln euro. Kupimy za to  14 nowych niskopodłogowych tramwajów i wyremontuje torowiska. W planach jest też budowa nowej linii w kierunku osiedla Górczyn.
Po modernizacji torowisk i zakupie nowych pojazdów w Gorzowie będą cztery linie tramwajowe – informuje magistrat.

na podst. inf. UM

(Visited 7 442 times, 1 visits today)

17 myśli na temat “Od października Gorzów już bez tramwajów”

  1. Jak tak dalej pójdzie to nic z tych zapowiedzi nie będzie za rok nowy prezydent i wszystko stanie na głowie ten dzisiejszy tylko dużo ryczał s mleka prawie nic szkoda. Szkoda że naszym miastem ciągle żądzą tacy nieudacznicy , mam na myśli Prezydenta jak i radnych którzy ciągle mówią że obserwują poczynania Urzędu miejskiego i na tym kończy się ich wytrwała praca.

  2. Jak 4linie chca jezdzic 14ma tramwajami? W tym na gorczyn? Co pol godz bedzie?

  3. Czy autobusy po torach beda zastepowac rzadko jadacy tramwaj linie T1 i T2

  4. 160mln a calpsc to koszt 320.
    Czyli 160 musi wylozyc miasto?
    Czy w ramach Walczaka 2pasmpwegpnpdcinka, Kostrzynskiej i deptaka Sikorskiego Chrobrego oraz ulicy Kazimierza beda jakies dodatkpwe dofinansowania.

  5. 200 m torowiska ul.Warszawskiej 1 rok to Kostrzyńska Sikorskiego Walczaka 10 lat

  6. Tramwaje będą kursowały co 10 minut.Na trasy wyjedzie 14 nowych plus 10 najlepszych będących na stanie helmutów.Helmutami jeszcze trochę pośmigamy…
    P.S. A od kiedy przystanek AWF znajduje się na ulicy Wybickiego?

  7. Może jest to dobra okazja do rozpoczęcia dyskusji, czy w Gorzowie tramwaje są w ogóle potrzebne. Skoro miasto przez dwa lata się bez nich obejdzie (a dwóch z trzech linii nie ma od roku) Zastąpmy je elektryczną komunikacją autobusową. A 130 mln zł. planowane na torowiska, które nijak nie odwzorowują strumienia podróżnych, przeznaczmy na nowoczesne autobusy elektryczne, ze stacjami szybkiego ładowania na pętlach albo autobusy hybrydowe.

  8. te -Y- weż się za naukę pisania po Polsku ,a potem za „malowanie ” tekstów

  9. do McGregor- gdyby to co piszesz było takie proste i tanie (w miarę) -mam na myśli elektryczne autobusy, stacje szybkiego ładowania etc ,etc – to w takich bogatych miastach jak Barcelona ,Berlin , Munch, Roma,Paris, Madrid, itd.,itd. już dawno by to było , wiec zapamiętaj raz na cale życie że (bo nie będę powtarzał) napisaniem a potem przed naciśnięciem -enter- napisany tekst należy kilka razy przeczytać

  10. McGregor – niestety nie będzie takiej dyskusji, bo nikt nie chce być zlinczowany za publiczne podnoszenie takiego tematu.
    Tutaj tramwaj to mit o wielkomiejskości, tożsamości, historii i wielu rzeczach nie mających nic wspólnego z komunikacja miejską.
    Wystarczy spojrzeć jak szerokość pasów ruchu z tramwajami demoluje ul. Sikorskiego od Parku 111 do Katedry

  11. Obawiam się Andrew, widząc powyższy wpis Wydry, że masz rację. :-(.
    Wydra, a może by tak jeszcze METRO w Gorzowie zbudować, jak myślisz? 🙂

  12. luuuuudzie ! sra,ć na miasto, patrzcie gdzie by tu jakiegoś browara wypić , nic tu nie zmienimy

  13. Wydra, jeżeli porównujesz Gorzów do miast, które wymieniłeś, to jeszcze metro trzeba wybudować. 🙂

  14. Do tramwajów mieści się o wiele więcej osób niż w autobusach, a do tego są dużo wygodniejsze. W autobusach jest ścisk

  15. Znowu Radio Gorzów bierze udział w propagandzie sukcesu Urzędu Miasta. Mamy już dość tych wiecznych zapowiedzi. Urzędnicy, bierzcie się do roboty, dobrze zróbcie, a potem pokażcie co zrobiliście.

  16. Skoro moce przewozowe autobusów są niewykorzystane to co dopiero kosztowny tramwaj i astronomicznymi kosztami serwisu. Ale za to pudła będą ładne a że obciążenie sprzętu (zdolności przewozowych) marginalne to już inna sprawa. Na staszica dalej nie będzie lini tramwajowej więc cała ta inwestycja za setki milionów nie wnosi nic nowego.

  17. Tramwaje to przyszłość , wszystkie europejskie miasta inwestują w tramwaje.

Dodaj komentarz