Także strefa ekonomiczna liczy na elektryfikację linii 203

10:10

2 lutego 2018

Marcin Sasim

 -Elektryfikacja odcinka z Kostrzyna przez Gorzów do Krzyża jest ekonomicznie uzasadniona – mówił w Radiu Gorzów prezes Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Krzysztof Kielec mówił, że spółka jest żywo zainteresowana tą inwestycją:

PKP Polskie Linie Kolejowe rozważają elektryfikację linii nr 203 między Piłą a Gorzowem Wlkp. To jeden z elementów projektu zakładającego modernizację połączenia kolejowego między Bydgoszczą a Kostrzynem. W poniedziałek w Gorzowie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji przedprojektowej tego zadania.

12 myśli na temat “Także strefa ekonomiczna liczy na elektryfikację linii 203”

  1. To jest temat numer 1 dla wszelkiej maści mędrców. Nie żadne tam dziamdzianie przed kamerą ile to podpisów i baloników do selfie i fb się zrobiło tylko gabinetowa praca. Platforma 8 lat była zajęta rozwijaniem osobistym i transferowaniem milionów na portale internetowe, nawet studium nie zlecili bo nie było komu się tym zająć. Masakra.

  2. proszę spojrzeć na mapę, najkrótsza trasa kolejowa do Gdańska i na Litwę, o Rosji już nie wspomnę, z Niemiec, to właśnie minn. odcinek 203, jeśli do kogoś to nie dociera, to jak zamówi koktajl w restauracji nie prosi o słomkę, bo ma ją w butach.

  3. a co miał powiedzieć ?? ,że pociągi na prąd są nam niepotrzebne —- powiedział co wiedział a z Niemiec najkrócej jest ze Szczecina (Kołbaskowo) Koszalin, Słupsk …itd. do Rosji Litwy , „Leningradu” Ułan Bator Pekin ,itd., itd.

  4. Kursuje obecnie pociąg relacji Gdynia-Berlin przez Poznań i nawet elektryfikacja odcinka Piła-Kostrzyn nie zmieni trasy tego pociągu bo dla PKP liczą się zyski.Poznań generuje duże potoki pasażerskie i to jest najważniejsze dla spółki. Nikt o zdrowych zmysłach nie puści pociągu który ominie tak duży dworzec przesiadkowy jakim jest Poznań i zmieni jego trasę przez Piłę aby kursowało nim 3 razy mniej pasażerów niż przez stolicę Wlkp.Taka jest prawda,wpływy z biletów są najważniejsze…

  5. Kto dziś się tłucze międzynarodowym pociągiem 14 godzin za 600 zł skoro jest samolot za tą cenę i tylko 3 godziny. Muszą zbudować lokalny rynek przewozów towarowych i pamiętać, że na wschodzie trzeba zmienić osie bo inny rozstaw. Czy w Gorzowie jest gdzieś techniczna możliwość załadowania towarowego pociągu z naczepy TIRa?

  6. ^^

    Ale nikt Poznaniowi nie chce od ust odbierać…

    Gdy pojawi się nowa zelektryfikowana linia łącząca inne ośrodki niż Poznań i oferująca chcącemu dojechać z Berlina do Gdańska szybsze połączenie ( szybsze niż gdyby podróżował – wcale tego nie potrzebując i nie chcąc – przez Poznań ), to pojawią się i d o d a t k o w e, alternatywne pociągi, p r z e z G o r z ó w.

    To tylko kwestia czasu i przełamania ewentualnego lobbingu Poznania, który być może będzie krzywo patrzeć na pojawienie się konkurencyjnego szlaku – nie wiodącego przez Poznań.

  7. Gołym okiem widać, że tylko ludzie PiS sensownie mówią i działają na rzecz rozwoju Gorzowa i subregionu. Patrzcie, elektryfikacja LK203 i łącznica z „Odrzanką” w Kostrzynie na Szczecin, to przełom ! Konieczna jest zmiana rządów w województwie, PO które przez lata blokowała rozwój Gorzowa, musi odejść w niesławie.

  8. Ja nie wiem czy odnawianie zdekapitalizowanej Odrzanki starym, poniemieckim śladem jest takie sensowne. Granice państwowe się przecież w międzyczasie zmieniły, a rząd PiS ciągle tego nie zauważył i wydaje setki milionów, by zbudować niemal od zera kolej łączącą Wrocław i Szczecin z… niemieckim Frankfurtem nad Odrą.

    Sensowne to by było puszczenie Odrzanki zupełnie nowym szlakiem ( tak jak nowym śladem wytycza się autostrady i ekspresówki ) – łączącym N a j w a ż n i e j s z e O ś r o d k i P o l s k i e j Ś c i a n y Z a c h o d n i e j: Wrocław, Zieloną G. i Gorzów ze Szczecinem.

    A starą, niemal zupełnie zdekapitalizowaną Odrzankę rozebrać na żyletki.

  9. A mnie się już marzy odbudowanie odcinka do Myśliborza, to raptem 40 km i dalej do szczecina i portów. Z obecna władza marzenia się spełniają😉

  10. @Komisarz Przygoda – „… a z Niemiec najkrócej jest ze Szczecina …”

    Platforma Obywatelska to skończona przygoda. Możesz wziąć tabletkę PO.

  11. @ Piotek

    Genialne i proste jak wkręcenie żarówki. Jest setki dokumentacji z instytutów transportu i opracowanie profesorów znających założenie ekonomiczno-społeczne. To jest fajne co piszesz ale kosztowne i ktoś musi za to zapłacić. Budowa nowej linii nie ma szans bo będą protesty (drzewka, mech i te sprawy). 90 % transportu jest w systemie just in time. Lini kolejowej nie buduje się, żeby ciuchcia sobie jechała prosto, choć czasem wydaje się to logiczne. Nawet obecne rządy nie zakładają budowy nowych tras nawet na szczecin – bo zakładają tam odstępstwo od 3,5 godzin do CPL i zalecają drogę lotniczą ze względu na koszty społeczne.

  12. A Platforma organizowała spotkania w bibliotece na temat budowy lotniska pod Gorzowem dla bogatych hobbystów wolnego czasu. Zaplecze sobie chcieli budować dla swojego hobby na koszt tłukącego się zatęchłymi busami społeczeństwa, które kolej tu raczyć nie może, poza zatłoczonymi szunobusami, gdzie w Strzelcach to koszmar wsiadać taki tłok.

Dodaj komentarz